2016. március 13., vasárnap

(sokadik) hétvége

A hétvégénk nyugisan telt. Pénteken ismét tömegközlekedéssel mentem haza suli után. Mondjuk másfél órába telik, de kényelmes (légkondis, tiszta és egyáltalán nem zsúfolt - ugyanis az emberek 99%-a autóban ül)
2 átszálással tudok hazajutni. Busz-vonat-busz, vagy busz-villamos-busz. A vonat gyors, de nagyot kerül. A villamos a "belvároson" át megy, de ennek megfelelően sokkal lassabb.
A fiúk elém jöttek biciklivel :) a buszmegállóhoz.
Később pedig lementünk a legközelebbi nagy hullámos partra. Mire leértünk sajnos beborult és hűvös lett, de a hullámok most is szuperek voltak!

Szombaton délután megint vendégségbe voltunk hivatalosak. Kicsit közvetettebben, de itt Gold Coaston. Balázs régi kenustársának a jó barátja lakik Ausztráliában, immáron 14 éve. Aranyos család, 3 hasonszőrű gyerekkel. (12 éves fiú, 9 éves lány, 7éves lány) Az első találkozás ellenére nagyon jól érezte magát mindenki. A lányok összebarátkoztak egyből, volt medencézés (itt ez már csak így megy) hatalmas lubickolás, játék. Kázmér is nagyon jó érezte magát. Volt nagy ölelkezés búcsúzáskor (meg könyörgés, hogy hagy' aludjanak ott...)
szivárvány a medencéből

cicus a vendégségben

Mi felnőtek is jót beszélgettünk, leginkább Ausztráliáról, az itt élés tapasztalatairól, meg egy kicsit otthonról is. Kaptunk leselejtezett játékokat is, egy várat, meg angoltanítós mesekönyveket. Kázmér másnap úgy ébredt, hogy azonnal menjünk vissza a vendégségbe, és sírt, amikor mondtam, hogy most nem lehet...

Vasárnap délelőtt is  elvoltunk. A gyerekek leginkább unatkoztak, én meg kipucoltam a múltkor szerzett bőr kanapét. Be is vittük a nappaliba végre, el is foglalták a gyerekek rögtön.
A kanapéfoglalók

Azért gondolom hiányzik már nekik a"rendes" otthon. Elég tábori jelleggel élünk már egy ideje. De ez sem tart sokáig. Most hétvégén érkezett a hajó a dolgainkkal, amit hétfőn pakolnak ki. A héten valamikor mehetünk vámolni és megkaphatjuk végre a cuccainkat!!! Játékok, könyvek, konyhai felszerelés, lakástextil, bicajok... Kánaán lesz!

Vasárnap délután meglátogattunk egy szupi játszóteret. Már többször voltunk a közelében, de egy másik (szupi) játszótér miatt sose mentünk tovább. Állítólag ez volt Gold Coast első vizes játszótere. Még 2010-ben épült!

A vizet itt komolyan veszik. Még Lifeguard is volt a játszótéren!
Sajnos későn értünk oda és az eső is eleredt (vasárnap már többedszer) de azért jó móka volt. Szerencsére a gyerekek akarnak még ide jönni.

Az idő egyébként elég trutyi (ahhoz képest, amilyen lehetne.... persze még mindíg jobb, mint otthon)
Hajnalonta mindig zuhog 6 és 7 között, de olyan erővel, hogy állandóan felébredek rá. A száradni  kirakott mosott ruháknak sem tesz jót, nem csak az alvásomnak. Reggel már tűz a nap, felhő egy szál se. Egész nap iszonyú erővel tűz a nap, legjobban akkor, amikor utazunk (suliból-suliba), de mire hazaérünk és összeszedjük magunkat, hogy akkor irány a part, beborul és fújni kezd a hűvös szél. Azért fürdünk, mert azért jól esik, de a vége mindig fázás. Itt hamar megy le a nap (sajnos), fél 7-kor már sötét van (persze ahhoz képest, hogy azért még nyár van) A délutáni program így estébe nyúlik, sötét van, mire hazaérünk.
Ma kivételesen a reggeli zápor után borult maradt az ég egész délelőtt. De ennek megfelelően meg jó magas volt a páratartalom, már szinte fullasztó. Többször esett is, még este a játszótéren is. Érezni, hogy jön az ősz. Éjjel már hűvösebb van. Otthon meg most tavaszodik. Vicces ez a Föld nevű bolygó!